Virtual Reality

(Italiano) Open Source Metaverso

(Italiano) Come posso essere un cittadino globale pur mantenendo la mia identitˆ'  il titolo di un personale intervento itinerante, concepito come un viaggio della propria identitˆ mediale, in relazione all' espansione della tecnologia contemporanea, in supporto alle scienze umaniste.... READ MORE...

(Italiano) It’s All About Engagement

(Italiano) 6 mesi fa' la Virtual Worlds Conference di New York aveva confermato che l'industria dei Mondi Virtuali (VWs), al centro dell'attenzione dei media e del business, era ancora in pieno sviluppo e gia' in rapido cambiamento... READ MORE...

(Italiano) Avatar: un’esperienza nel mondo virtuale

(Italiano) Inaugura il 10 ottobre 2008 a Trento al Museo Tridentino di Scienze Naturali la mostra: AVATAR - Un'esperienza nel mondo virtuale. Ideata dal Museo Tridentino di Scienze Naturali e realizzata con la collaborazione di Virtual Italian Parks, AVATAR tratta il tema dei nuovi mondi virtuali che si stanno sviluppando in internet dal punto di vista psicologico, sociologico e antropologico.... READ MORE...

(Italiano) Rinascimento Virtuale

(Italiano) "Rinascimento Virtuale" vuole creare un contrasto culturale tra l'etnografia, l'antropologia, le testimonianze creative dei primordi, e le avanguardie artistiche contemporanee che nascono e vivono solo nei Mondi Virtuali e nei Social Media... READ MORE...

(Italiano) Mission Accomplished: Any Deck!

(Italiano) Che cosa pu˜ diventare una campagna presidenziale negli Stati Uniti nell'epoca di Internet e dei new media? Il duello mediatico Obama-McCain  ormai riflesso a livello globale. I siti internet dei candidati sono diventati i canali preferenziali per trasmettere informazioni e video promozionali in tempo reale (per non parlare delle raccolte stellari di fondi).... READ MORE...

(Italiano) Cyberworlds 2008

(Italiano) Ciberworlds 2008 è un'opportunità per scienziati ed ingegneri da tutto il mondo per condividere le ultime ricerche, idee e sviluppi nel campo del mondi virtuali.... READ MORE...

Mission Accomplished

Location One presents "Mission Accomplished," a virtual-residency collaboration of Hidenori Watanave, Susanne Berkenheger, and Andy Deck. Their work, prepared without ever meeting face-to-face, uses Google Earth, Second Life, wikis and blog technologies – not to mention old-fashioned hand-printed Agitprop posters – to address the forthcoming U.S. Presidential election.... READ MORE...

The Artist As Artwork In Virtual World – Part 2

Apart from what is produced, we have to say that everything in a virtual world is, first of all, a cultural construct . And everything, including the artist, can be considered as an artistic project. In other words, an avatar artist who works in Second Life, no matter the means he uses, is the artistic project of a real artist in Second Life platform.... READ MORE...

Once Is Not Enough

In 2007, Eva and Franco Mattes (aka 0100101110101101.ORG) created Sinthetic Performances, a series of 'live' actions, which were led in Second Life with their avatars, making use of some classical and historical performances of contemporary art... READ MORE...

The Artist As Artwork In Virtual World – Part 1

In the last years, we saw an increasing development of artistic activities in virtual worlds. At the beginning, these virtual worlds were just game-places (MMORPG) [1] or communication tools (chat, MOO, etc...) [2] , and included art as a mere peripheral issue, that was seldom supported and often refused by other users.... READ MORE...

(Italiano) The Griefers: Sabotando Second Life

(Italiano) Guerriglia digitale organizzata, sabotaggio virtuale, o, peggio, terrorismo della Rete. é come viene definito il fenomeno dei griefers, letteralmente coloro che vanno online con il solo intento di creare grief, dolore, dispiacere, agli altri utenti della Rete.... READ MORE...

Manray Replica

Marco Manray Cadioli, who's been exploring the evolution of virtual worlds through photography for several years, introduces his first personal exhibition, "REPLICA", for the opening of Overfoto Gallery a real life gallery who will open an exhibit space in Second Life.... READ MORE...

(Italiano) Virtual World Conference: Generazione Avatar

(Italiano) Cos', la terza Virtual World Conference (organizzata dalla Virtual World Management, sponsorizzata da una cordata di realtˆ dell'industria guidate dalla The Electric Ship Company, e da poco conclusa a New York) ha visto la partecipazione di tutti gli esperti del metaverso ma anche di rappresentanti dei media, della comunicazione e del marketing, dell'advertisment, della legislazione e dell'educazione... READ MORE...

Test_Lab: Topology

A panel discussion and virtual performance event to explore ways the digital medium has reconfigured the moving image and thereby redefined concepts of cinema.... READ MORE...

Gazira Babeli Exhibition

Gazira Babeli is an artist who lives and works in the virtual world of Second Life, where she was born on 31 March 2006. Like all inhabitants of virtual worlds she is an identity construction known as an avatar, but unlike them, she does not acknowledge the presence of a "human" controlling her.... READ MORE...

Who Is Afraid Of Janez JanŠa?

Berlin, 28th January 2008, Memorial to the Murdered Jews of Europe . It's one past midnight. Three people wearing white windbreakers and carrying backpacks with GPS devices and a webcam turned towards their own faces, stop for a second, in silence.... READ MORE...

Virtual Moves

VIRTUAL MOVES is a row of 4 international art exhibitions in SecondLife (SL) and at Statens Museum for Kunst (SMK) in Copenhagen organized by TAGGING ART. The aim of the exhibitions is to explore and challenge SL as a platform for artistic practice, a public space, and a cultural community and to discuss critically how SL affects our notion of reality.... READ MORE...
//